dags att börja träna till Vårruset 2010

Idag ska jag börja träna till Vårruset, men redan nu önskar jag att det ska börja regna så att jag slipper =) Har plan på att ta det grymt lugnt i början eftersom jag hatar att springa och därför tänkte jag starta med 1,25 km, haha blygsamt men vadå. Sen tänkte jag faktiskt gymma efteråt så det blir nog kanon. Har nått ett av mina första mål idag. Att väga mindre än ett visst antal kilo innan jag fick köpa något till mig själv. Klarade det idag med en marginal med 100 g så jag har shoppat armband och ett halsband till mig själv som jag ska ha på mig på bröllopet på lördag. Förra veckan var jag så ledsen för att jag tyckte att min nya klänning var så ful och jag kände mig som en tant =( Idag när jag var ute och gick fick jag en strålande idé som jag brukar få när jag går promenader och det är att man måste ju inte ha en kavaj till en klänning, det går ju faktiskt bra att ha en sjal också. Så jag gick upp på vinden och letade och hittade både en svart och en naturvit sjal. Men nu dök ett annat problem upp. Det finns nu 2 klänningar jag har att välja mellan som är lika bra. Men jag kommer nog att köra på den som passar bäst till min sambos kostym och då kommer det nog bli den gråa. Haha vilken i-landsproblem. Han är inte så snabb han så igår frågade jag honom när han skulle gå till skräddaren och få sina byxor fixade för det var en aning tajta i rumpan. Det styrde jag upp och nu är det perfekta. Innan jag gick hem sen så frågade jag tjejen som jobbade på Ruths högtidskläder vilken färg han ska ha på skjortan och slipsen och hon plockade fram. Jag fick med mig 2 skjortor och 2 slipsar men behövde bara betala för en skjorta och en slips. De andra fick jag låna hem för att prova. Snacka om att karln har det bra med en egen personal shopper!! Nu vet jag att skjortan är alldeles för stor, trots att hon sa att det är slim-fit men de vet inte vad slim-fit är på kostymbutiker. Men jag känner att vi har fått en idé iaf vilken färg som kommer att passa och det blir (harkel, jag hoppas att det blir) en creme-färgad skjorta och en grå slips (som han hade hemma redan som jag köpt år honom i London för typ 2£) Toppen!!

//P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0